16 Oktober

När vi vid mötes av Manali var både jag och Dragan i CHOCK!
Det här stället var FULL PACKAT, det var bilar, bussar, cyklar, människor och djur överallt.

Förra gången vi kom till Manali kom vi med en liten buss mitt i natten och blev upphämtade av en liten man i en liten bil och den veckan vi spenderade i denna stad var så ro fylld, tyst och lugn.
Det var knappt en människa på gatorna.
Detta var i låg säsong och det visade sig att Manali under hög säsong inte alls var så rofyllt och härligt. 
 
Men vi sov gott den natten i Manali.
Vi bodde på samma ställe som vi bodde på för 3 år sedan när vi var i Manali.
 
Ett litet ställe i gamla delen, ute i skogen med en underbar utsikt över bergen. 
Han hade hunnit bygga en tredje våning på huset och hade nu en helt ny lägenhet med balkong som vi fick sova i under natten. 
Dagen efter fick vi flytta över till ett mindre och billigare rum. 
 
 
Blev attackerad av dessa två som gärna ville ha pengar men dom blev också glada över körsbären jag köpte tidigare. 
 
 
 
Det fortsatte regna.
Att gå från 40 grader varmt till regn och kyla var ännu en chock och krävda utrustning.
 
 
 
 
 
Jag är förälskad i Old Manali. 
Älskar de små husen att man bor med sina djur och människorna som bor här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Även om Manali inte alls var som vi minns det så älskar vi det. 
 
Tyvärr så använde jag mest Davids kamera för att fota här och jag har inte fått de bilderna ännu. 
 
PUSSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0