20 Oktober

Jag lämnade Bangkok kl 18.00 den 3dje Oktober och satte mig på en obekväm buss för en 14 timmars resa.
Dagen innan hämtade Dragan upp Nova på Phukets flygplats.

Dagen efter vid 8 tiden på morgonen kom jag säkert fram till Krabi, väl där fick jag reda på
att jag skulle få vänta in 8 människor för att få komma över till Tong Sai beach när jag kom
hade ännu inte någon förutom jag anlänt.

Efter en frukost bestående av stekt ris och kyckling och en timme av internet hade två personer
till dykt upp och vi fick åka över.
Det hade byggts en del på ön sen vi var där sist det fanns till och med en väg att ta sig över
till andra sidan ön, så denna gången behövde vi inte fasta bland sylvassa klippor i 8 timmar.

Vårt ställe som vi förra gången gillade så mycket att vi gav bort våran ekorre till ägare
hade inte öppnat för sesongen ännu så vi nöjde oss med en billig bungalow igemte.
Nedanför den fanns en liten söt bar med super trevliga människor.
Första natten spenderade jag själv vilket absolut inte gjorde något efter som det inte blev
så mycket sömn på den obekväma resan.

Vi spenderade 3 dagar på ön och efter den åkte vi vidare till Koh Lanta där vi försökte leta
upp ställe vi var på förra gången, vi hittade det dock hade det byggts skolor, hus och mosker
framför.
Det var inte alls lika mysigt som vi minns det och det var inte en enda turist där.
Däremot fick vi en riktigt fin bungalow till ett billigt pris och eftersom att vädret inte alls
var på vår sida så var det skönt att ha en pool, en skitig sådan men en pool.

I Lanta gled vi för det mesta runt på våra mopeder och kollade in alla stängda affärer och
restauranger, ön var helt död.
Vi tog oss till en national park och red elefanter.
Jag och Nova fick sitta bekvämt men vingligt på elefantens rygg medans Indiana Dragan promt skulle
sitta på huvudet. Jag tror inte han fattade hur skakigt och vingligt det är att sitta på ett
elefant huvud genom djungel.
Vi överlevde och var rätt glada när turen var över.
Efter elefant åket tog vi oss till ett litet vattenfall som låg en halvtimme/45 min in i djunglen
och tog oss ett dopp.

Från Koh Lanta tog vi oss tillbaka till Phuket för att se Vegeterian food festival som är en kinesisk
festival.
Festivalen går i sjävlaverket ut på att en hel massa människor springer runt på gatan och piercar sig
sjävla genom kinderna med svärd, pilar, tatueringsmaskiner, cyklar, bambu pinnar, gevär m.m m.m
Dom går i tåg i genom staden och smäller en sjugedamej massa smällare. Ett tag såg vi inte varandra
genom all rök som uppstod av smällarna.
Dom smäller inte bara där dom står utan kastar smällre runt om kring sig hej vilt, att folk vågar
ha sina barn springade där är för mig oförstligt.

Några dagar i Phuket där vi besökte The Big Buddha och kollade in Ladie boys sen var det dags
att bege sig till Koh Tao.
4 timmar buss till Suratani och en 8 timmar natt båt tur och här sitter vi nu, klockan är
runt halv 9 på morgonen, vi har fått i oss frukost och jag har skålat i 2 koppar kaffe
snart öppnar vespa uthyrningen och sen beger vi oss för att leta boende.

Nova börjar komma in i det Thailändska sysmet riktigt bra, han ogillar alla sex turister och klagar på
priserna som en riktig backpacker.
Han gillar thai tjejerna och maten som en riktigt Backpacker, jag tror han river biljetten
skaffar sig en thaidam och säger upp sig...

BOMSCHAKALK!!!!.

Bilder kommer inom snar framtid.. :)

3 Oktober.

Domedag ar kommen.
om 5 och en halv timma sitter jag pa bussen pa vag mot Krabi och nagra timmer efter det satter sej mor min pa flygen och flyger tillbaka till kalla Sverige..

Jag ar otroligt glad over att hon kunde komma och halsa pa migh det har verkligen varit jatte kul..
Hon sager sjalv att det har varit den storsta upplevelsen i hennes liv (vilket jag tog valigt illa upp pa da jag tycker att min fodsel borde ha varit minst lika spannande. men jag tar det;P)

Sa nu blir det sista minuten shoping och kanske en massage..

Jag Alskar min mamma otroligt och det har varit sa skoj att ha henne har, jag kommer sakna henne..