17 September

Vaken efter 12 timmars välbehövd sömn.
Igår åkte vi tidigt till Hökensås med våra vänner Stina och Oscar.
Det blev fiske, svamp plockning, vin drickande och träning med lilla Lovis.
Även om det blev typ 2 svampar, 2 blåbär och 1,5 timme i teräng för att hitta tillbaks så var det en himmlans trevlig dag.
När solen började gå ner somnade min hjärna och kropp och vid tio var vi hemma och däckade i sängen.
Nu luktar lägenheten grill och jag är redo för en dag med tvätt och städ:)




Här kommer mer bilder från vår Euripa tripp.
Vi svängde förbi Budapest i Ungern innan vi fortsatte till Serbien.
Vi såg en stor staty uppe på ett berg och kännde att det måste vi ju se så vi parkerade bilen och tog oss med hjälp av 3002921893728 trapp steg upp till detta berg.



Denna vackra dam stod stolt och prydde Budapest utsikten.



Jag och Dragan älskar ju bilder som lurar ögat, om man kan uttrycka det så.
Det skulle alltså se ut som att jag håller i den gigantiska fjädern.
Så här gick det, för att uttrycka det milt så suger Dragan på såna här bilder:P



Berget hade olika stadier av utsikts platser där du skulle kunna blicka ut över staden om ungrarna skulle ta och klippa lite i alla buskar som täcker utsikten..
Men längst upp efter en svettig promenad såg man storastora Budapest.
När vi gick runt den stora byggnaden såg vi också att man kunde ta bilen hela vägen upp.
Jag vet inte heller vad denna byggnad står för eller vad som har hänt här.
Jag hoppas på att Ida kanske vet detta också då hon förklarade för mig vad denna gigantiska klockan i Prag var till för..
Tack ida:)


Kommentarer
Postat av: Ida F

Ingen aning, tyvärr... Kram i

2011-09-18 @ 10:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0