27 Mars

13 månader firade vi igår. Det blev inte mycket till firande annat än att vi är i Pai och det är ju ett kalas bara det..

Jag åkte alltså tillbaka till Chiang Mai efter några dagar i Pai.
Efter det har vi varit nere i Rayong (som ligger 4 timmar ner ifrån Bangkok) och vänt..
En lång lång lång historia men summan av kardimuman är att Dragans päron har tagot sig tillbaka till Phuket och vi har planterat oss i Pai..

Nog om det, här kommer bilder.



Efter en lång övertalning och kanske mest för att slippa tjatet gav Mia sig iväg på en paraglideing.




Manat och Manats bror. Vad gör man annars i en inhemsk Thailändsk by än att sjunger kareoke!?



Efter att varje dag i ca en veckas tid ha tjatat om att träffa "fanterna" så blev det äntligen en elefant ridnings tur.
Så här kul tyckte Maxi turen var.



Min all time favorite hund i asien. Han vet vad han får när jag kommer på besök. -Hund godis från Seven eleven.



- Pappa Pappa jag vill också åka där bak om du gör det
Bilen startar och en halv sekund senare.
- MAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMAAAAAAAAAAAA!



Chalongs Spa and Resort.







Vi ska lämna tillbaka bilen och ta en vespa..
Taaaddaaaa!!.



Okej Okej Okej Okej. Så här ligger det till. Vi möter upp familjen i Bangkok och får höra att dom blivit rååå lurade på både pengar och hotell. Men Manat förklarar att han har tagit det lungt och inte alls brusat upp!!.

När vi kommer till en gata med massa duvor springer folk fram och vill ge oss majs som vi kan ge till duvorna.
Jag och Dragan har efter 13 månader lärt oss att INGENTING är gratis.

De andra däremot tycker att det är roligt att mata duvorna och va snällt att den thailändska damen som står här och ger bort små påsar majs alldeles gratis..

Jag måste ge ordetligt med cred till Manat som suttit ner och tagit att dessa asiater lurat skjortan av honom, men vi alla har en gräns eller hur.

När tanten säger att hon och hennes vänner vill ha 60 Bath per påse kokar det över i Manat.
Han skriker sig röd i ansiktet.
- Dont give me, Did I ask? DID I ASK FOR IT!!!???? BIIIIIITCH!

Hatten av för Manat. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken söt unge

2011-03-27 @ 22:46:21
Postat av: Jeanette

Ha ha ha alla barn i början ja de kan lura skjortan av folk de dollar grinen!

2011-03-28 @ 08:56:43
Postat av: fanny

hahaha. ja hade med blivit galen :P

2011-03-28 @ 19:53:27
URL: http://fanno.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Dragan i badbaljan det var en häftig syn gud va jag skrattar är det lyx spa i Thai????

HA HA HA HA HA

2011-03-28 @ 22:37:54
Postat av: Manat

Gryma bilder.. ja jävla va ska man säga heheheh en påse med 30 majs korn 60baht. hadde inte bryt mig om dom gav mig 1 eller 2 men fan de gav mig huuuur många som hells hadde bådda nävarna fulla. ja man lär sig ju av sina misstag hehehe. Dragan du ha tagit Maxis badbalja ps ta inte i mot något för det kostar heheh

2011-03-31 @ 10:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0