6 September?

Några dagar har gått här i Phuket.

Herregud!. När jag var här för två år sedan tyckte jag ändå att ön hade lite charm men jag tror att den har tappat det mesta..
ALLT känns som en chater semester till grekland, spanien eller likanande europeskt land.
Det har blivit mycket dyrare och vart du än vänder finns STORA restauranger, hus, hotell och shoping malls.

Jag tror inte att jag fattade det när jag var i Indien men Indien är verkligen ingenting det här.
Dom har inga såna här restauranger, du kan hitta McDonalds kanske i 3 städer i hela Indien, det finns inget starbucks, dom har inga europeska toaleter m.m.

I Thailand (Landet utan leende) är ALLT anpassat.
Vad folk säger om Indien är att antingen hatar men det eller så älskar men det. Jag måste säga att jag är en av dom få som är lite i mitten av dessa två.
Jag kan sakna det ibland, det primitiva och allt dom har att erbjuda.


Det börjar iallfall bli dåligt väder i Phuket och det gör inte dagarna på "babylons" ö roligare.


Ett stort grattis till Stina och Oscar som förlovat sig under de senaste dagarna.
Vi önskar er ett långt och händelserikt liv tillsamans:)

 När vi hyrde huset så fick vi en fågel farm på köpet..
och mer bilder blev det inte...!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0