18 September

Ojojoj!
Det var längesedan det kom någon upptadering här, även att vi har internet hemma så har det varit full rulle här i huset.

Dejan är här, mamma och Lena har också tagit sig hit till Phuket.

Den 9 anlände Dejan på Phukets flygplats och blev hämtad av Dragan på vespa.
efteråt blev jag hämtat på samma vespa.
Det är roligt hur Thailändarna kollar på oss när vi kommer 3 på vespa, annars är det ju bara dom som packar hela
familjen på moppen..

Vi åkte till Reagge baren så klart, kollade på utsikten och tog en kaffe (min 3 för den dagen och efter den började
hjärtat bulta i oanade takter) sen blev det en tur till Rawai för att avnjuta Phukets godaste grill..
På kvällen lämnade jag pojkarna till sitt, det vill säga Patong och jag tog en hemma kväll.
Till min "förvånad" kommer Dragan hem och berättar att Dejan Älskade Patong. haha, vem skulle inte:P

Efter några fler utgångar kände jag väl att det var dags att bryta min 7 månaders nykterhet och följde med till Patong.
Där blev det hel galet, av den lilla Serbiska jag förstår så hade Dejan en rekord fylla, när han berättade för tjejerna
att han gillar killar kommer helt plötsligt en väldigt feminim kille och sätter sig gemte oss bjuder på shoots och
är lite väl på Dejan, haha tjii fick han för att han ljög om sin sexualitet.
Men kvällen var inte slut där vid 1-2 tiden på natten intog Dejan scenen och dansade vilt för oss tills det var dags
att bege sig hemåt.

Innan hemresan hann vi ha ett litet is krig, jag hann spy och jag hann kissa 10cm ifrån en sovande thai.
MAT! jag har aldrig varit så hungrig så vi begav oss till seven-eleven och vet ni vad dom har där?
TOAST!!! WIIIIIHOO..
Jag tror säkert att jag tryckte i mig en 4 stycken och var ändå inte fullt nöjd:)

Annars har vi hälsat på apan Charlie, som nu sitter i en bur efter tio år fir. Det visade sig att han börjat bita folk
MEN jag har aldrig sett ett djur med så ledsna ögon, även den andra apan han delar bur med.
Jag får ont i magen när jag tänker på det, hemskt vad vi männikor gör för vårt eget egos skull!.
Vi har matat elefanter och badat i havet:)

Den 14 anlände mamma och Lena till Phuket.
Vi hade beställt en hyr bil som vi skulle hämta kl. 9.00 men när vi kom dit så hade inte killen som hyrt den dagen
innan kommit tillbaka med den så vi begav oss på jakt efter en annan.
Vi åkte runt halva ön och letade efter en bil för samma pris men hittade dock ingen.

Vi lämnade tillbaka vår hyrda moppe och försökte från samma uthyrare få tag på en bil, allt var dyrt och tillslut
fick vi tag på Jeep för 700 per dag.
När killen kör fram bilden ser vi att det är exakt samma som den vi tänkte hyra på första stället bara att den kostade
400 kr dagen istället för 700.
Dragan försöker pruta ner priset till 600 då vänder sig snubben om sätter sig i bilen och åker därifrån.
Efter som att han var vår sista utväg för att komma fram till mamma i tid så bad vi tjejerna ringa tillbaka honom
men han vägra.
VA FAN!!!.
Klockan var redan halv 11 och vi hade bråttom så vi fick helt enkelt ta en mini buss för 700 fram och tillbaka
till flygplatsen.
Väl där hittar jag ingen mamma och ingen lena. Jag visste att jag var sen, jag trodde dock att jag var en timme sen
men det visade ju sig att jag var 2 timmar sen och att min mor hade åkt till ett nära hotell och tagit in för natten.

Dom hade varit SÅÅÅ oroliga och trott att något hade hänt oss att vi krockat eller liknande, dom hade ringt sjukhus
ringt sina vänner och bett dom kolla nummer och så vidare.
Mamma kunde inte sluta gråta när jag väl hoppade ur bilen och hämtade upp dom.

Så det blev ingen hyyr bil den dagen och det kanske var lika bra eftersom att alla var trötta.
Vi åt och gick ner till stradnden en snabbis.


Dagen efter hyrde vi bil och åkte runt till köpcentrum , charlie, åt super god mat och gottade oss.
Mamma fick tillochmed se Patong, jag tror hon gillade de:P


Idag har Dragan och Dejan åkt till Phi Phi. Det känns tungt att vara ifrån honom i nästan 3 veckor, jag tror det
var menat att vi skulle föddas som seamesiska tvillingar:P
Mamma och Lena har gett sig ut och idag tog jag en sov/blogg/internet morgon...

Ska försöka ladda upp så mycket bilder som möjligt.


BOMSCHAKALAK!!



Patong!!



Charlie och hans granne elefanterna!



kompis som löv.



Kommentarer
Postat av: Stina

Ni är så fina, ni ser så lyckliga ut!

Saknar er så :)

2010-09-21 @ 22:04:44
URL: http://brahegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0