1 September

Vi hade en as rolig sista kväll i Malaysia.
Vi blev upp hämtade utanför vårt guestgouse och åkte till IKEA, där fann vi att IKEA i Malaysia ser nästan exakt likadant ut som IKEA hemma, förutom att det är en massa asiater:P

Vi hittade köttbullar med lingonsyld och gräddsås, vilket jag valde bort för en kyckling tallrik. Varför jag gjorde detta val vet jag inte men dumt var det..

Vi åt oss mätta och hittade vägen till affären och vad fann vi där???
Kalles kaviar, Daim tårta, OST, knäckebrös, skorpor, pepparkakor och massa mer. Vi blev helt galet svenska under våra 30 minuter inuti Sveriges stolthet.

Efter det blev det bio, som inte började förens 01.00 (I love it) så det fick bli fika innan.
Vi såg funny guys eller likande som  sög, men vi var på bio mitt i natten och det är ALLTID roligt.

Efter bion blev det Malay mat, deras frukost. Den smakade mumma förutom ansjovisen, börjar inse att havs mat kanske inte är så mycket min grej, men gott var det.
Sen åkte vi hem efter mycket skratt och en helt otroligt bra sista kväll..


Dagen efter åkte vi till Thailand, vi hade inte bokat buss men som tur var fanns det 2 platser kvar till oss, pust.:P
Den här resan var inte lika kall som den förra men vi hade ändå förberätt oss med filt, sarong och handuk.

Väl framme vid gränsen för att få stämpel är det så sjuuuuukt mycket folk och vi som sitter längst bak i bussen hamnar självklart längst bak i kön.
Inte nog med det så när vi stått i kön iallafall 45 min kom som anser att det är okej för dom att gå före, AHHHHH!.
Efter en stund sa jag till henne att hon inte stått i kön och borde ställa sig sist men hon nekade, hon hade stått där i 45 min som alla oss andra men ingen hade bara sett henne.. WOOOHHHHH!! i vart fall så gick vi före och det kändes lite bättre:P

Väl framme i Thailand, närmare bestämt Hatyai fick vi ta ännu en buss till Phuket, det sas att den skulle ta 4 timmar men det var fan inga 4 timmar där kanske 7 men vi kom fram iallafall.
Hyrde vespa buss stationen och begav oss för att leta efter hus.

Eftersom att Dragan och han gudbroder åker dagen efter mamma och Lena kommer så är det bäst att vi har ett hus nära stranden och shoppingen efter som att tukk-tukk kommer kosta oss en frmögenhet om vi ska åka fram och tillbaka..
Vi ställde av väskorna och mig vid en liten restaurang i Kata och så berättade ägaren att dom hade hus men dom ville ha 14.000 för en månad och det är lite över vår budget, så Dragan åkte runt och kollade och kom tillbaka med ganska dåliga nyheter. Alla hus kostar över 10.000 förutom ett som hade 2 sänger, tre plast stolar och ett litet bord.. Det kostade 7000.

Vi bestämde oss för att kolla på restaurang huset och när Dragan kom tillbaka hade han ett leende på läpparna.
Huset hade 3 rum och kök. ett rum med en stor säng, ett med en liten, vardagsrum med soff grupp, tv och tv bord, ett kök med kyl och stekplattor, toa med tvättmaskin. SÅÅÅÅ vi prutade ner huset till 11.500 för 5 veckor och flyttade in. :)

Våra dagar i Phuket har vi spenderat i varuhus och på moppen.. det är skönt att vara tillbaka och idag är det bara 9 dagar kvar tills Dejan kommer och 14 tills mamma kommer. Jippie hey..

 Självklart fick man svenska flaggan på daimtårtan

 KÖTTBULLAR:)

Tha Gang!!!

 Födelsedags present.



 Sverige, Sverige, Sverige

 Fick nog av Dragan.

 fin ett fel.

 The first taste of Kalles Kaviar and skorpor.

 Första kortet med min nya kamera:)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fan vad kul att ni hittade kaviar och skorpor m.m. Vilken lycka, eller kanske ångest och påminnelse om kalla Sverige och att ni inte vill hem hehe.



Du ser ut att ha det helt underbart, det hade varit roligt att få se den där reklamfilmen, värsta kändisen ju =D

Vad kul det måste vara att få se din mamma efter så lång tid. Va rädd om dig! Kram Hanna

2010-09-01 @ 10:32:27
Postat av: Natta

Haha, jag kan föreställa mig hur försvenskad man blir

efter att ha varit utomlands så länge och lyckas ta sig till ikea. Kan man ju snacka om att ha

blivit stenhård patriot. hahaha:D

2010-09-02 @ 13:43:33
Postat av: fanny

haha. kan tänkas va underbart de var att hitta de sakerna :)

2010-09-03 @ 14:51:04
URL: http://fanno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0