1 November



Tiden springer iväg och det blir inte mycket tid över till att göra saker som att skriva blogg och kolla in facebooken, som annars
självfallet är första prioretering vart än du är i världen..

Vi har varit på den underbara ön Koh Tao och dykt, Nova har tagit sitt dykcertifikat (stavning???) och jag och Dragan har tagit
ett par fun dives. Ett av dyken var helt, helt otroligt vi hade fint väder hela tiden vi var där och det är mer än man kan säga
om resterande resan som Nova varit med om..

Efter den otroliga ön (där jag kunde stannat resten av mitt liv) begav vi oss till Bangkok..
En tre timmars båt resa med strålande solsken och en nio timmars tåg resa landade anlände vi till Bangkoks hetta.
Vi hittade billigt guest house utan el och med fönster ut mot stan vilket vi märkte första natten var en MISS!!!..
En lördags kväll på Kohsan Road är inget att leka med om du vill gå i sängs en rimlig tid efter en sömnlös natt, ett tag
trodde jag en liten Thailändare smygit in på vårat rum medans vi alla för en sekund stängde ögonen och ljudlöst ställt in
hela gatans ljud anläggningar i vårt rum på 5 Kvm men jag kom tillbaka till verkligheten när jag kom på att vi inte hade
något kontaktuttag i rumet.
Efter den otroligt varma och högljuda natten flyttade vi till en bakgata med AC, lyxigt för oss..

*Vi har hunnit med helgs marknade, där vi alla tre trodde att vi skulle smälta till små pölar av svett..

*Dragan har pircat sin näsa (Piercingen trycktes omänskligt in för hand utan nål eller pistol, Killen spetsade till en näs
Pirecing och tryckte tveklöst in den i näsan på honom) och tagit ut den...

*Vi har varit på tatuerings mässa utanför ett stort köpcentrum, där jag hade tänkt att vara med i tävligt och vinna mig en staty
för mina old school tatueringar meeeeen efter tiden passerat 14.00 då killen som skrev in mig i tävligen sa att jag skulle vara
där och upprepade 2 gånger att jag skulle vara i tid och väntat över 2 timmar på att något skulle hända och för att då bli
in skickad i ett tält med 30 andra som också skulle tävla valde jag helt enkelt att gå där ifrån och göra något nyttigt som att
äta mat.

*Vi har åkt halva Bangkok runt för att fixa vårat Visum

och imorgon åker vi vidare till Koh Samet för några sista dagar på en ö för att sen igen åka tillbaka till Bangkok så att
Nova kan göra sin sista minuten shopping och hälsa på Munkar och deras tama Tigrar..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0