31 Juni

Dagen vi blev kanda i Cochin.
Herregud vilken dag.

Ska val borja med att beratta att vi var pa forestallning igar. Jag minns inte vad det heter men det ar tradionell dans/teater forestallning.
Det ar 3 man som sminkar sig en massa och sen har dom en forestallning. det var inget speciellt men det blev nog en del bra bilder sa det var det ju vart.

Pa vag till forestallningen kom en man fram till oss och fragade om vi ville vara med och spela in en reklamfilm om skor.
Dragan som inte forstod vad han ville berattade berskt att han redan har skor och inte ar intresserad av att kopa nagra nya.
Efter att jag oversatt blev han gladare det var ju anda hans drom att komma till Mumbai och spela in en Bollywood film.

Vi vissade mannen vart vi bodde och i morse kl 10.30 kom han och en tilll och hamtade oss och 6 st till i en mini buss.
Forst ville jag verkligen inte vara med och nar han sa att han ville att jag skulle ha klanning var det ett defenetift NEJ. men Dragan poanterade va skoj det skulle vara med i en reklamfilm  och jag stallde upp, fast utan klanning.

Vi akte en 5 min buss tur in till Princess street. Val dar hande ingenting pa valdigt lange. dom filmade barn som skulle vara med i samma reklam.
Det var jag, Dragan, ett aldre par och deras dotter och hennes kompis och tva singaporianska tjejer som var med och spelade in.
Jag och de fyra yngre tjejerna fick forst agera bakgrud dar nagra barn spelade fotboll och vi gick i bakgrunden.
Efter det var det dags for varan scen.
Det dom glomde att beratta innan vi spelade in var att vi skulle dansa. HAHA.
Ingen svar korografi direkt hoger ben over vanster och ut med vanster ben, vanster ben over hoger och ut med hoger.
Vi fick de tillhorande skorna som jag tror min mamma skulle alska och da ar det ju tur att Dragan beholl dom som han hade pa sej. de var namligen till kvinnor och mamma kommer bli jatte glad nar dom ar hennes.

I vart fall sa var varan scen uppbyggd pa att barn ska ga forbi oss och vi ska bli fashinerade utav deras skor och borja dansa. (typiskt indier)
Det tog oss nagra ganger att fa ihop den otroligt simpla scenen men till slut satt den.

Sen bjod dom pa lunch och dryck.

Nar vi tjejer var klara med vart tog vi oss till skonhets salong for lite omhandetagande.
jag skulle ha gjort en ansikts behandling men det fanns inte tid sa jag gjorde en manikyr.
Det tog otroligt lang tid och i mellan tvattning och nagelack fick jag springa ut och spela in en till scen.
Den har var med Dragan.
Han och den aldre farnsmanen skulle ga tillsamans ner for gatan Dragan fick ha ett dragspel med sig medans han gick och fransmannen bara gick igemte.

Mej satte dom pa en cykel. Forst fick jag den ballaste cyklen typ en cruiser silvrig cykel med stor och hogt styre men helt plotsligt andrade dom sig och satte mej pa en alldeles for liten rod cykel med blommor i korgen dar fram.
jag skulle bara cykla bakom dom och kolla pa deras skor.

Efter det gick jag tillbaka och gjorde klar min manikyr som blev KATASTROF. Fifan gor inte manikyr i Indien,
hon klippte av alla mina naglar ojamt och la ett fult vitt/guldigt nagellack.

Dragan daremot gjorde sucee han hade inlevelse som en akta Indier och dansade som en gud;)
nar han var klarapploderade och kramade dom honom.
Han ar just nu och tar en drink med dom som gjorde reklamfilmen och kanske far vi se honom i fler reklam filmer i framtiden.

reklam filmen kommer ut nasta vecka pa Tv och vi ska fa en kopia pa den. haha.
Vilken tur att jag gick med pa att gora det.

dar har vi en dag i Cochin.

Kommentarer
Postat av: Stina

Fan va roligt med en reklamfilm. Ta kopior och skicka hem :) Jag vill se, jag kan se Dragan framför mig, dansa och hoppa runt. Så roligt, jag vill se nu :)

2010-08-02 @ 17:12:56
URL: http://brahegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0