28 Juli

Se där en vecka har gått och vi är fortfarande kvar i Ghokarna..
Vet inte vad det är som händer när vi bestämt oss för att inte stana så länge men det går alltid fel.
Vi har flyttat från Om beach in till staden Ghokarna och vi är mest här för att sälja motorcyklen eftersom att det bara
är 16 dagar kvar i Indien.
Jag kan inte förstå att vi varit här i 5 månader redan, så länge har jag aldrig varit utaför Europas gränser eller
Nordens för den delen och jag tror att Dragan snart slår sitt rekord också.
Tiden har sprungit iväg och nu när jag tänker tillbaka så har Indien inte varit så farligt som jag minns att jag en
gång uttryckte mig.
Det har varit hat-kärlek genom hela resan och det som är mest frustrerande nu är regnet. Det har regnat sedan dagen vi
kom fram hit och det regnar ordentligt. Jag tror att allt vi äger luktar unket och vi har inget som inte är fuktigt.
Det finns heller inte så mycket att göra åt saken eftersom att indien inte har tvätt maskiner så tvivlar jag på att
dom har torkskåp/torktummlare ..
Så målet är att inte låta allt mögla förens vi kommer till Malaysia där dom har stora tvättmaskins rum/affärer
där du kan tvätta dina kläder OCH lägga dom i en torktumlare. :)

Har läst lite om Malaysia och förståt att det i regel regnar endel där och inte tala om när man åker dit mitt i
regnperioden.
Har också kollat upp Thailand eftersom min mor och Dragans Gud bror ska komma och hälsa på i september som är den mest
regniga månaden i Thailand, det gjorde vi bra..
Men har fått veta att regnperioden på Koh Samoi och öns grann öar inte börjar förens Oktober så håll tummarna.. ¨

Så vi fick tag på ett annat litet rum inne i stan som igentligen ska vara ett singel rum men är större en endel andra
dubbelrum vi haft. vi betalade lite extra och fick en Tv. Det finns en massa film kanaler och andra engelsktalande
kanaler som gjorde oss lyckliga MEN strömen är inte lika pålitlig som kanalerna.
Den försvinner lite hopp som happ och ibland försvinner kanalerna så igår såg vi att Sex In The City filmen skulle
komma 23.15 jag skrek av glädje och satt igenom 2 Otroligt dåliga filmer i väntan på att den skulle komma.
Jag var trött som bara den men höll ögonen uppe i väntan på att få se min film som jag sett säkert 10 gånger innan
men inte under min resa.
Så vi dansade till introt och 10 min in i filmen dör kanalerna och kommer inte tillbaka.
Imorse var det samma sak med vänner som jag inte sett på evigheter och när det entligen går på tv så dör strömen..

Vi är helt enkelt otursdrabbade.


I vart fall när motorcyklen när såld så tar vi tåget till Manglor en stor stad 4 timmar med tåg här i från, vi  vet
faktiskt nästan ingenting om staden och hade väl mest tänkt att slösa lite på tiden efter det blir det Cochin som är
Keralas huvudstad det verkar vara en rolig stad jag lästa på nätet att det finns mycket billig shoping där så kanske
blir det lite extra tung väska till Kula Lumpor.

Måste lägga till att det ska bli så jävlans roligt att gå på bio, äta god mat, TVÄTTA KLÄDER, ta en kopp kaffe som inte
smakar pulver och allt annat som finns i Kula Lumpor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0