28 Juli

En liten reminder som jag helt glömt att skriva om.
En dag i Darjeeling sitter vi utanför favorit caffet/restaurang/internet ställe ochgör ingenting.
Så kommer en liten gubbe i sina kanske 70 år fram och pratar perfekt engelska, när han ser oss blir han jätte glad
och börjar prata (mycket skit och gäsp framkallande saker) när han får reda på att vi är från Sverige säger han att
han hade en volentär från Sverige för några år sedan. Eftersom att dom få Indier som faktiskt känner till Sverige
oftast bara känner till stockholm så har vi slutat säga Jönköping och säger i stället ca 4 timmar från Stockholm.
Han funderade länge och säger till sist att kvinnan som var volänter hos honom var från något ställe som heter
Jonkoping.
Hon heter typ Katarina cherpa och jobbar på Ryhov. HUR BALLT ÄR DET!!??.
så om någon skulle hamna på sjukhuset (peppar, peppar) så hälsa från den lilla gubben i Indien..

En annan sak som skrämde lite skiten ur mig.
Vi träffade för ca 5 minuter sedan en Amerikanare som bor på samma ställe som oss, han har varit i Goa i 1 månad och
jag kan sätta mitt lill finger på att han bara druckit sig svinars hela månaden.
Han berättade att han hängt på en bar längre ner på gatan och av någon anledning blev han utsläng (han sa att det var för
att han dansade MEN det tror jag ju inte riktigt på)
Amerikanaren drar sin fulla kropp vidare till ett annat ställe och tar sig någre öl till när han senare på kvällen
när han är på väg tillbaka hem ser han ägeren till baren i sin bil komma körande han ger honom fingret (vilket han
inte skulle gjort) snubben bakom ratten gasar på och kör rakt på honom.
En kvinna på moped kommer fram och frågar om allt gick bra och snubben som är i shock säger att allt gick bra och
kvinnan åker där ifrån, när amerikanaren kollar upp sitter ägaren kvar i bilen med strålkastarna på och kör ännu en
gång rakt på honom.
FYFAN!!.
Han åkte till sjukhuset med skadad fot, hjärnskakning och lite till och när han senare går till polisen säger dom att
dom inte kan hjälpa honom.
jag kommer ju då aldrig ge en Indier fingret ska jag lova.

 

-Nu tid-
Vi har varit på samma ställe i Goa i sju dagar. 4 dagar utav dessa sju har jag varit sjuk..
I sverige är det väldigt sällan jag blir sjuk, några förkylningar, stretokoker i halsen och möjligtvid feber då och då
men här kommer allt.
Det började med en liten huvudvärk som ändå är ganska vanligt att jag har men blev sedan den sjukadste huvudvärken jag
någonsin upplevt. Jag tror aldrig jag har haft migrän och är inte säker på att det var det heller.
Men jag kunde inte göra någonting. Att ligga gjorde ont, att sitta gjorde ont att prata gjorde ont osv.
vi åt och satte oss vid internet sedan var jag tvungen att gå hem och där har jag legat de senaste 3 dagarna.
jag måste tacka Min kära mor som mot min vilja proppade på mig alvedon och Ipren innan jag åkte men självklart när jag
mest behövde dom fanns det bara fyra kvar som jag tryckte i mig men det hjälpte inte.
Dragan gick till apoteket och jag fick mer piller som jag tryckte i mej, inte heller dom värkade.
Idag är det entligen bättre. Jag har fått tillbaka mat lusten och huvudvärken och febern han tonats ner något otroligt.
konstigt nog gör det mer ont när jag sover än när jag är vaken.

Det har ju som sagt regnat endel undertiden vi varit här, jag tror faktiskt att vi bara haft 1 dag utan regn fast
det började regna på kvällen.
vårat rum är sjukt fuktigt men vi fattade nog inte hur fuktigt det var förens jag kollar ner på min älskade läder
väska och ser att det ser att den ändrat färg vilket vi insåg snabbt att det var mögel även byxor vi hängt på tork
och andra kläder som legat på golvet är mögliga.
Nu är min fråga - Kan det vara så att denna huvudvärk/feber har kommit från möglet och fuktigheten i rumet??

Kalla Indier vad fan du vill men allmänbildade eller smarta är dom flesta INTE.
Vi ville byta rum och när vi såg dom andra rummen där mögel var ganska mycket överallt säger jag till honom att detta
är inte bra man kan bli väldigt sjuk av det så svarar han mig - av lukten??
AV MÖGEL!!
Iallafall Goa suger ganska mycket fast det gör väl dom flesta ställen när det regnar.
Vi har väntat 8 dagar på att våran motorcykel ska komma och idaqg lovade dom oss att det skulle komma imorgon kl 15.00
så om detta stämmer så åker vi imorgon ca 50 km söder ut till en annan strand och för hoppnings vis ett o mögligt rum..

BOMSCHAKALAK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0