28 Juli

Vi har förflyttat oss från stranden Kolva i Goa och tagit oss till stranden Palolem I Goa.
Här är det mer turistigt men vi har kommit i rätt månad. Nu är det tyst och lungt knappt några turister och vi bor på
det perfekta stället, här bor det inga fler än oss och allt är tyst vi har stranden 5 min här ifrån och dom lagar god mat.
Allt är docAk dyrare, ganska mycket dyrare. Konstigt nog har vi inte ens kollat in i en affär ännu men imorgon hade vi
tänkt att mysa på Palolems turistfylldaste gata.


Vi bor hos en äldre man och kvinna, vi äter nästan vajre dag på hans dotters restaurang som ligger 2 minuter härifrån.
Dom är alla jätte trevliga och vi älskar vår lilla bungalow som vi har. Det finns inte längre mögel som jag är
överlycklig för även om när vi vaknar på morgonen och golvet är helt blött är det typ klinkers som inte möglar.
Han som äger stället berättade att när det är sesongen är det här stället fullt med människor som spenderar sina dagar
med att dricka öl och sina kvällar med att vara pissfulla och odrägligla.

På tal om det träffade vi två tusister i Kolva, de ända som bodde på vårt mögliga hotell.
En av dom var den påkörda Amerikanaren och den andra hans Belgiska kompis. Jag tror inte att under hela tiden vi bodde
där att dom var nyktra, dom va dö packade HELA tiden från morgon till kväll.
Sista dagen satt jag på rumet med öppen dörr och Belgien kom in och börja snacka. Han frågade mig om jag trivdes och
jag sa nej att Goa inte riktigt är min kopp Tee. Han beklagade sig över hur uttråkad han var Bla Bla Bla...
När jag sedan frågar dom var dom gjort så har dom hängt i Goa i en månad och jag antar att dom supit upp sina pengar
på samma hotell på samma ställe i en månad, inte konstigt att dom är uttråkade.

En annan sak som Belgien inte berättade själv utan ägaren berättade.
Precis brevid vårt hotell finns en ganska fin restaurang och som allt annat i Indien så är det helt o övervakat och lätt
att ta sig in på nätterna. Så mitt i natten när ölen var slut hoppade Belgien över muren in till restaurangen och
slår sönder kylen och snor med sig över 40 öl..
jag DOG när jag hörde det här, det känns som att han representerar alla turister i världen och att han skämt ut oss
för all framtid. Han fick betala 100 dollar och sen var det inte mycket mer med det.
Tack gud att jag inte träffat fler av hans sort.

Det har faktiskt varit fint väder de senaste dagarna, vi har åkt runt på motorcyklen och kollat in vad som finns
runt omkring, idag hittade vi Cola strand den var jätte fin och mysig men allt är stängt och ganska skititgt,
det är omöjligt att ta sig ett riktigt bad i havet vid den här tiden på året det är starka strömar och höga vågor.
vi brukar hålla oss till kanten men det finns liv räddare på alla stränder, Bra jobbat Indien!.


När jag tänker tillbaka på Indien resan kan jag knappt komma ihåg att det varit jobbigt och när vi pratar om det så
kommer vi på mer och mer bra grejer vi varit med om men jag lovar att varmen i Varanasi var det värsta jag varit med
om.
Jag kan inte förstå att vi snart varit här i 5 månader redan, tiden har sprungit iväg och det ska bli himmla skoj att
komma till Malaysi och att träffa mor i Thailand.


bomschakalak!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0