26feb

NEW DELHI.
Oh my god New Delhi.
landade i natt kl.04.00 indisk tid. har inte så stor koll på vad klockan var hemma då men inte lika mycket..
Måste säga att vi var förvånade över hur kallt det var när vi kom fram, det var väl ifs en glad överaskning.

Sparsamma som vi är så tänkte vi ta en TukTuk till hotellet så det gjorde vi, sparsamt var det sista det blev.
Jag tänker inte skriva några siffror men duktigt lurade blev vi. DUKTIGT lurade.
Vi kom iallafall fram till hotellet vid 6 tiden på morgonen.
Hotellet är super dunder fint för att vara här och vi är mycket nöjda med allt.
Vi somnade och sov halva dagen.

Telefonen ringde vid 4 tiden på eftermiddagen och det var en kvinna från receptionen som undrade om allt stod rätt till.
Påklädda och redo att möte Delhi gick vi ner och där fick vi ha ett samtal med en kvinna som ville hjälpa oss med en reseplan, hon berätta också att vi fick en gratis TukTuk hela dagen i priset av rummet. härligt.
vi tog en kopp kaffe och begav oss.

DET VAR DET SJUKASTE. jag har aldrig sett så mycket folk och så mycket trafik på samma ställe.
måste säga att det är lite skitigt men det luktar ábsolut inte som jag hört.

Vi besökte tempel och andra sevärdigheter med våran egen chaufför som Dragan bjöd på Cola.;)
tank joo sir!! werri hot dei.. Cola werri god!
Det känndes dock lite jobbigt att han stod kvar och vänta när vi gjorde grejer som att äta och gå in i tempel.

En hel dag i TukTuk gjorde oss gott. Vi tog en promenad i stan.
Jag kan inte förstå hur folk överlever här utan att bli överköra.
Har aldrig hört så mycket tutor i mitt liv, mina öron tutar fortfarande.

Vi är i vart fall väldigt nöjda med våran första dag i Delhi men också glada över att vi inte ska stanna här så många fler dar, det är lite väl mycket folk och allt för liten plats att röra sej på.

Nu ska vi kolla på Blood Diamond (för vi har nämligen kabel tv på vårt lyx rum:P)

Hoppas det är massa snö hemma och att ni hatar oss=)





Kommentarer
Postat av: natta

Det låter as ballt det hela.

Det är fortfarande snö här men det börjar töa lite

så det är mysigt slask nu:D haha.

Jag är såå avundsjuk på er!

2010-02-26 @ 23:33:48
Postat av: Emuly

Japp det är massa snö här, och det ska vara snö hela mars med tydligen , så Jaaaaa , jag hatar er ;)

2010-02-27 @ 14:02:32
Postat av: Stina

Gud så roligt, skönt att det inte är överdrivet varmt faktiskt. men blir så sjukt trött när det är för varmt. lagom är bäst. det är inte lagom i Sverige längre direkt, när snön smälter blir det vattenpölar stora som bäcken i fria. jösses! ser du någon bäck i India, bada eeeeej! haha. skitkul att ni bloggar :) puss&kram

2010-02-28 @ 23:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0