25 December

Sumatra, Indonesien

WOW!.
Jag tror att jag hade en basta/varsta julafton i mitt liv igar.
Vi landade lite forsenade i Padang vid 9 tiden pa morgonen och blev chokade nar vi fick lamna fingeravtryck innan vi fick lamna flygplatsen. Trots denna OTROLIGA chok (;P) tog vi oss in till staden eftersom jag hort att den skulle vara fin att strosa omkring i (NOOOOOOOOOOOOT!)

P.ga jorbavningare har de flesta guesthousen blivit forstorda och vi kunde verkligen inte hitta nagot billigt stalla att bo pa..
Vi tog en tuk-tuk till nagon slags buss arrangor som ville ha 50kr for mej 50 kr for Dragan och 50 kr for vara vaskor????????????

Eftersom att allt vi sovit under natten var 40 min pa planet sa vi ja och satta oss for att vanta i 5 timmar.
Vi traffade en massa trevliga manniskor och blev bjudna pa kaffe och mat.
Efter att ha samlat oss lite insag vi att det later som att priset ar otroligt hogt sa vi gick och fragade pa stallet igemte.
Dom sa 30 och helt plotsligt star killen vi lovat innanfor dorren och sager att vi MASTE aka med honom, vi sa nej och helt plotsligt andrar sig kvinnan som fran borjan ville ha 30 till samma pris som den andra.

Vi tog vart pick och pack och gick darifran.

Vi forsokte annu en gang hitta hotell utan att lyckas, efter det spannderade vi ca 2 timmar pa att aka fram och tillbaka i stan for att hitta en satans buss.


Efter mycket om och man och en massa vark i benen hittar vi en minibuss som visar sej kosta 40 for mej dragan och vara vaskor.
Trotta som aldrig for begav vi oss till Bukettingt, en mysig stad och otroligt modernt.
Nar vi kom fram gick vi over halva stan for att hitta nagonstans att sova. Allt var fullt och det slutade med att vi betalade ett otroligt overpris for tva sangar och en lampa men sova fick vi.


Idag har vi gatt hela dagen, vi har varit pa en SUPER stor marknad och bara kollat runt i staden och iman aker vii till ManiNjao Lake som ska vara super fint.


Indonesien i punkter

  • Indonesien ar ett utav de vackrate landerna jag varit i (och da har jag bara varit har en dag och sett nastan ingenting)
  • Inonesien ar billigt och de handlar med Rupies (som i Indien)
  • Indonesien betyder Indien oar aven om dom igentligen inte har nagot att gora med Indien.
  • I en stad i Indonesien med en befolkning pa 2 miljoner manniskor pratas det 180 olika sprak.
  • Indonesien har VARLDENS trevligaste manniskor, jag har aldrig varit i ett land med sa leende och trevliga manniskor, vart du an gar ler folk och halsar pa dej. Det ar for mej helt otroligt. Jag far en tar i ogat sa trevliga dom ar.
  • Indonesier vill ta kort pa dej, mycket och ofta.


BOMSHAKALK..



Hungrig!?







Dom 2 trevligaste manniskor jag nagonsin traffat, dom var sa nervosa for att komma fram och prata att dom latsades intervjua oss med hjalp av en mobiltelefon, nar dom sag att vi inte var farliga blev dom lugnare.. :)




Kommentarer
Postat av: fanny

eve! hur mt har du gått ner egentligen? känner knappt igen dig ! ja kanske me skulle ta o åka iväg sen. hehe :)

2010-12-29 @ 10:03:28
URL: http://fanno.blogg.se/
Postat av: fanny

du måste gått ner massa :) kommer du aldrig hem. längtar som fan efter dig!

2010-12-30 @ 08:54:23
URL: http://fanno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0