05April

jag glömde helt bort att skriva vad som hände för några dagar sedan.
vi går i genom old manali och sätter oss ner för att äta på någon liten imhemsk kiosk/matställe.

Så kommer en Sadu in. Sadus är de här upplysta männen som finns överallt i Indien.
Dom ska vara heliga men som jag förstår det så är det många som bara är för lata för att jobba som blir Sadus, dom får lite göra vad dom vill och dom tigger för att få mat.

I vart fall så var det här en ganska ung man som berättade med de få engelska ord han kunde att han har en orm i sin väska.
han tyckte att det skulle bli ett bra foto för oss.
ur sin lilla "handla på Ica" tyg påse tar han upp en liten rund trä låda han öppnar den och ut kommer en Kobra.
JAG DOG!
här sitter jag och väntar på min mat och en snubbe kommer in och slänger upp sin kobra.

han hade tagit ut tänderna på den så den inte längre var giftig men let me tell you this
giftig eller inte så är jag livrädd för ormar.
han sitter på samma bänk som mej och säger - No Problem!
fiifan


Kommentarer
Postat av: nellie

ååhh ja hade älskat att vara där.. ormar e sååå nice :P

2010-04-05 @ 19:32:50
Postat av: fanny

nej nellie. äcklig me ormar!. haha

2010-04-05 @ 21:55:31
URL: http://fanno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0